Veelgestelde vragen omtrent het coronavirus

Bezorgen en afhalen

Kan ik gemengde verf afhalen in de bouwmarkt?

Heb je al een kleur gekozen of wil je verf nabestellen, dan kan dat via Click & Collect. Voer de kleurcode in de verfmeng-configurator, dan toont deze direct de beschikbaarheid van je kleur. Vervolgens zetten wij jouw gemengde kleuren in de bouwmarkt voor je klaar.

Ik heb bericht gekregen dat mijn Click & Collect order geannuleerd is. Waarom is dit gebeurd?

We vinden het erg vervelend dat jouw Click & Collect bestelling is geannuleerd. Het aankoopbedrag storten we uiterlijk binnen 14 dagen terug op je rekening.

Helaas kunnen wij een Click & Collect annulering niet altijd voorkomen. Onze systemen zijn nog onvoldoende aangepast aan de huidige situatie, we kunnen bijvoorbeeld niet achterhalen wat de exacte reden van de annulering is. Zo is het mogelijk dat, ondanks anders vermeld op de website, er toch geen voorraad in de bouwmarkt blijkt te zijn. Maar ook dat het product onverkoopbaar blijkt te zijn door bijvoorbeeld een defect of een missend onderdeel.

Onze klantenservice weet niet waarom een bestelling is geannuleerd. Hoewel we onze klanten altijd graag willen helpen, heeft het helaas geen zin om hier contact over op te nemen. Onze excuses voor het ongemak.

Van welke levertijd kan ik uitgaan bij een online bestelling?

Gezien de online drukte kan je pakket later aankomen dan verwacht. Uiteraard doen we er samen met PostNL en onze leveranciers alles aan om de gekozen leverdag te garanderen.

Hoe ontvang ik mijn pakket van de bezorger? Gaat dit contactloos?

Onze bezorger tekent na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. Dit doen we om het fysiek contact tussen mensen te minimaliseren. We vragen de ontvanger om de laatste 3 tekens van het legitimatiebewijs en noteren deze in het handtekeningveld. De bezorger kan bovendien je pakket voor je neerzetten zodat er geen handcontact hoeft te zijn.

Ik heb liever niet dat er nog aan de deur bezorgd wordt, kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Dit is per order verschillend en hangt af van de huidige status van je bestelling.
Als je pakket al onderweg is kunnen wij niet meer annuleren.
Aan de deur doen onze bezorgers er alles aan om een veilig overdracht te kunnen doen, waaronder een contactloos alternatief voor de handtekenening en het neerzetten van een pakket in plaats van het uitreiken.

We leveren dus graag je pakket bij je thuis, op een veilige manier.
Wil je toch annuleren? Dan raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Bestelling afhalen in de bouwmarkt

Met GAMMA Click & Collect bestel je online artikelen die beschikbaar zijn in de bouwmarkt, die je vervolgens kunt afhalen in de winkel.

Mijn PostNL pakketje ligt klaar in de bouwmarkt. Kan ik deze nog ophalen?

Onze PostNL pakketpunten zijn geopend. Maandag t/m vrijdag van 09:00 - 19:00 en zaterdag van 09:00 - 18:00 zijn de PostNL pakketpunten in onze bouwmarkten geopend. Bekijk de PostNl pakketpunt-pagina voor meer informatie.

Mijn PostNL pakketje ligt klaar in de bouwmarkt. Voorlopig kom ik hem nog niet ophalen, hoe lang blijft het pakketje daar liggen?

Je hebt 7 dagen de tijd om je PostNL-pakket op te halen. Als je verhindert bent, kun je contact opnemen met de desbetreffende bouwmarkt.

Hoe gaat Extra@Home om met het Coronavirus en wat kan ik verwachten bij bezorgen van grote artikelen?

Extra@Home is de bezorgservice voor grote en zware pakketten.
Veiligheid van onze klanten en bezorgers staat altijd voorop. Wij leveren artikelen bij je binnen af of komen deze ophalen. Daarbij willen we onnodige risico’s voor de gezondheid van alle betrokkenen uitsluiten. Onze bezorgers nemen daarom de volgende voorzorgsmaatregelen om mogelijke besmetting te voorkomen:

Onze bezorgers leveren alleen nog over de drempel van je woning (niet verder de woning in!) Ook het eventueel afhalen van een artikel gebeurt alleen als het achter de drempel van de woning klaar staat.
Tijdens de levering houden ze te allen tijde een veilige afstand tot de ontvanger. Het RIVM beschrijft een veilige afstand als “tenminste de armlengte van een volwassene”
Na het aanbellen doen onze bezorgers een stap achteruit. Wij vragen de ontvanger om na het openen van de deur ook een stap achteruit te zetten.
De levering wordt vervolgens over de drempel geplaatst (‘drempel bezorging’).
Een handtekening zetten voor de schadevrije ontvangst wordt vervangen door het maken van een foto van het artikel over de drempel van de woning.

Ik heb een vrije dag genomen, maar nu wordt mijn afspraak door jullie afgezegd. Krijg ik dat vergoed?

We doen er alles aan om onze leveringen volgens afspraak uit te voeren maar houden ons ook aan alle richtlijnen van de overheid. Als door de huidige of nieuwe omstandigheden en richtlijnen afspraken afgezegd moeten worden, is dit helaas overmacht en wordt niet vergoed.

GAMMA Klusservice

Kan ik gebruik blijven maken van jullie inmeet- en klusservice?

Ja onze services kunnen binnen de huidige richtlijnen doorgaan.
Zo blijven onze vakmannen thuis bij klachten en houden zij verder rekening met de geldende richtlijnen waardoor de klus veilig bij jou thuis kan worden uitgevoerd. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb een klusjesman besteld via de GAMMA Klusservice, kan ik deze nog annuleren?

Ja, dat kan volgens de gebruikelijke wegen. Dus rechtstreeks bij de partner per mail, telefoon. Bij Zoofy kan dit ook in de 'mijn' omgeving. Je kan naar de mijn omgeving via button "status" in de mail.

Ik heb mijn klusjesman weggestuurd, omdat hij ziek was. Wie betaalt de no-go/factuur?

Hier gelden de normale regels. Als de klant annuleert binnen 48u van uitvoering betaalt de klant de no-go. Als de vakman annuleert of halverwege weg moet, is dit uiteraard voor kosten van de vakman of onze partner.

Ik heb een dag vrij genomen voor de GAMMA Klusservice, maar nu wordt mijn afspraak door jullie afgezegd. Krijg ik mijn vrije dag vergoed?

Dit is overmacht en wordt niet vergoed. Uiteraard doen we er alles aan om ook deze service netjes door te laten lopen, maar wel binnen de richtlijnen afgegeven door de overheid.

Vragen over de bouwmarkt

Ik heb een artikel via de webshop besteld en wil dit retourneren, wat nu?

Dit is per artikel verschillend. Hier kan je vinden hoe je een artikel kunt retourneren. https://www.gamma.nl/klantenservice/faq/retour-en-terugbetalen

Ik ben van de pers en wil graag met iemand spreken binnen jullie bedrijf?

We verwijzen je graag door naar onze director communicatie. Haar contactgegevens kun je vinden op:
https://www.intergamma.nl/contact/mediacontact/

Recent bekeken