Veelgestelde vragen omtrent het coronavirus

Bezorgen en afhalen

Van welke levertijd kan ik uitgaan bij een online bestelling?

Je bestelling komt weer volgens onze standaard levertijden binnen.
We houden je zo goed mogelijk op de hoogte van de status van je bestelling.
Op het moment dat je artikelen onderweg zijn, ontvang je van PostNL een Track & Trace-code waarmee je de status van de levering kunt volgen.

Waarom kan ik alleen vanaf een bepaald bedrag online bestellen?

Vanwege grote drukte in onze magazijnen; bij onze vervoerders en op de klantenservice, zijn wij helaas genoodzaakt om enige restricties aan te brengen in de online bestellingen. Op die manier willen we ervoor zorgen dat iedereen op tijd zijn of haar pakketje ontvangt en goed geholpen kan worden.
Om deze reden hebben we de minimale bestelwaarde naar 20,- ingesteld. Dit betekent dat alle bestellingen met een totaalbedrag van 20,- of meer gewoon uitgeleverd worden. Lagere bestelwaardes kunnen wij op dit moment niet online aannemen. Voor kleinere aankopen kun je nog steeds terecht in onze winkels

Hoe ontvang ik mijn pakket van de bezorger? Gaat dit contactloos?

Onze bezorger tekent na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. Dit doen we om het fysiek contact tussen mensen te minimaliseren. We vragen de ontvanger om de laatste 3 tekens van het legitimatiebewijs en noteren deze in het handtekeningveld. De bezorger kan bovendien je pakket voor je neerzetten zodat er geen handcontact hoeft te zijn.

Ik heb liever niet dat er nog aan de deur bezorgd wordt, kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Dit is per order verschillend en hangt af van de huidige status van je bestelling.
Als je pakket al onderweg is kunnen wij niet meer annuleren.
Aan de deur doen onze bezorgers er alles aan om een veilig overdracht te kunnen doen, waaronder een contactloos alternatief voor de handtekenening en het neerzetten van een pakket in plaats van het uitreiken.

We leveren dus graag je pakket bij je thuis, op een veilige manier.
Wil je toch annuleren? Dan raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Mijn pakketje ligt klaar in de bouwmarkt. Kan ik deze nog ophalen?

Ja dat is geen probleem, onze winkels zijn nog gewoon open. We volgen hier vooralsnog het advies van de Nederlandse overheid en het RIVM. We willen je wel vragen zoveel mogelijk alleen te komen. Heb je ziekteverschijnselen, blijf dan thuis en vraag of iemand anders het even voor je ophaalt.

Mijn pakketje ligt klaar in de bouwmarkt. Voorlopig kom ik hem nog niet ophalen, hoe lang blijft het pakketje daar liggen?

Je pakketje blijft 7 dagen in de bouwmarkt liggen, daarna wordt het retour gestuurd. Je krijgt het aankoopbedrag dan binnen 14 dagen terug gestort. (Deze termijn houden wij altijd aan, ook onder deze omstandigheden.) Je kunt ook vragen of iemand anders het even voor je ophaalt. Dat kan als die persoon een geldig ID-bewijs meeneemt (geen kopie) en jouw track&trace code en adres kan opgeven.

Hoe gaat Extra@Home om met het Coronavirus en wat kan ik verwachten bij bezorgen van grote artikelen?

Extra@Home is de bezorgservice voor grote en zware pakketten.
Veiligheid van onze klanten en bezorgers staat altijd voorop. Wij leveren artikelen bij je binnen af of komen deze ophalen. Daarbij willen we onnodige risico’s voor de gezondheid van alle betrokkenen uitsluiten. Onze bezorgers nemen daarom de volgende voorzorgsmaatregelen om mogelijke besmetting te voorkomen:

Onze bezorgers leveren alleen nog over de drempel van je woning (niet verder de woning in!) Ook het eventueel afhalen van een artikel gebeurt alleen als het achter de drempel van de woning klaar staat.
Tijdens de levering houden ze te allen tijde een veilige afstand tot de ontvanger. Het RIVM beschrijft een veilige afstand als “tenminste de armlengte van een volwassene”
Na het aanbellen doen onze bezorgers een stap achteruit. Wij vragen de ontvanger om na het openen van de deur ook een stap achteruit te zetten.
De levering wordt vervolgens over de drempel geplaatst (‘drempel bezorging’).
Een handtekening zetten voor de schadevrije ontvangst wordt vervangen door het maken van een foto van het artikel over de drempel van de woning.

Ik heb een vrije dag genomen, maar nu wordt mijn afspraak door jullie afgezegd. Krijg ik dat vergoed?

We doen er alles aan om onze leveringen volgens afspraak uit te voeren maar houden ons ook aan alle richtlijnen van de overheid. Als door de huidige of nieuwe omstandigheden en richtlijnen afspraken afgezegd moeten worden, is dit helaas overmacht en wordt niet vergoed.

GAMMA Klusservice

Ik heb een klusjesman besteld via de GAMMA Klusservice, kan ik deze nog annuleren?

Ja, dat kan volgens de gebruikelijke wegen. Dus rechtstreeks bij de partner per mail, telefoon. Bij Zoofy kan dit ook in de 'mijn' omgeving. Je kan naar de mijn omgeving via button "status" in de mail.

Ik heb mijn klusjesman weggestuurd, omdat hij ziek was. Wie betaalt de no-go/factuur?

Hier gelden de normale regels. Als de klant annuleert binnen 48u van uitvoering betaalt de klant de no-go. Als de vakman annuleert of halverwege weg moet, is dit uiteraard voor kosten van de vakman of onze partner.

Ik heb een dag vrij genomen voor de GAMMA Klusservice, maar nu wordt mijn afspraak door jullie afgezegd. Krijg ik mijn vrije dag vergoed?

Dit is overmacht en wordt niet vergoed. Uiteraard doen we er alles aan om ook deze service netjes door te laten lopen, maar wel binnen de richtlijnen afgegeven door de overheid.

Voorraad van artikelen

Is er nog genoeg voorraad in de winkels/online?

De bevoorrading van onze winkels is helaas verstoord. De beschikbaarheid van onze producten is minder dan je van ons gewend bent. Het kan daardoor zijn dat het artikel van je keuze er op dit moment niet is. We doen er alles aan om iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn, waarbij veiligheid en gezondheid van onze klanten en personeel voorop staan. We hopen snel weer een optimale service te kunnen verlenen. Dank voor je begrip.

Vragen over de bouwmarkt

Worden de openingstijden van de winkels aangepast?

Ook wij kampen in onze GAMMA-bouwmarkten met bezettingsproblemen door collega’s die zelf ziek zijn of die thuis hard nodig zijn.

Daarom hebben wij onze openingstijden voorlopig aangepast naar: maandag t/m woensdag van 09:00 tot 18:00 uur, donderdag t/m vrijdag van 09:00 tot 21:00. Zaterdag van 09:00 tot 18:00. Voor de winkels die op zondag open zijn, van 10:00* tot 17:00 uur. Vind jouw bouwmarkt voor de meest actuele openingstijden.

Op deze manier kunnen wij voldoende bezetting blijven realiseren om onze winkels veilig te houden en onze klanten de service te kunnen bieden die je van ons gewend bent.
*Niet alle bouwmarkten zijn op zondag vanaf 10 uur geopend. Klik op bovenstaande link voor de actuele openingstijden van de bouwmarkt bij jou in de buurt.

De overheid geeft aan dat we 1,5 m afstand moeten houden, in hoeverre faciliteren jullie hierin in de bouwmarkt?

We vragen iedereen om de afstand te houden in de winkels, zowel ten opzichte van andere klanten als onze medewerkers. Onze medewerkers zullen helpen toezien op de 1,5 m afstand om ieders veiligheid te kunnen waarborgen. Gebruik altijd een mandje of winkelwagen, dit helpt bij het bewaren van de afstand.

Recent bekeken