Veelgestelde vragen omtrent het coronavirus

Bezorgen en afhalen

Ik heb bericht gekregen dat mijn Click & Collect order geannuleerd is. Waarom is dit gebeurd?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je bestelling geannuleerd is. Helaas kunnen we niet per bestelling zien wat de exacte reden van annulering is geweest. Ook onze klantenservice heeft hier geen inzage in, daarom willen we je vragen om hier geen contact over op te nemen.

Van welke levertijd kan ik uitgaan bij een online bestelling?

Gezien de verwachte online drukte in verband met de sluiting van winkels en de reguliere drukte rondom de feestdagen, kan je pakket later aankomen dan verwacht. Uiteraard doen we er samen met PostNL en onze leveranciers alles aan om de gekozen leverdag te garanderen.

Kan ik tijdens de lockdown mijn bestelling in de bouwmarkt ophalen?

Heb je iets snel te repareren of te fixen, zoals een lekkende kraan en heeft het spoed? Met GAMMA Click & Collect bestel je online artikelen die beschikbaar zijn in de bouwmarkt, die je vervolgens kunt afhalen in de winkel.

Waarom kan ik alleen vanaf een bepaald bedrag online bestellen?

Wij proberen onze producten tegen scherpe prijzen te verkopen. Om dit mogelijk te blijven maken, hanteren wij een minimaal orderbedrag van 20 euro.
Dit betekent dat alle bestellingen met een totaalbedrag van € 20,- of meer gewoon uitgeleverd worden. Lagere bestelbedragen kunnen wij op dit moment helaas niet online aannemen.

Hoe ontvang ik mijn pakket van de bezorger? Gaat dit contactloos?

Onze bezorger tekent na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. Dit doen we om het fysiek contact tussen mensen te minimaliseren. We vragen de ontvanger om de laatste 3 tekens van het legitimatiebewijs en noteren deze in het handtekeningveld. De bezorger kan bovendien je pakket voor je neerzetten zodat er geen handcontact hoeft te zijn.

Ik heb liever niet dat er nog aan de deur bezorgd wordt, kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Dit is per order verschillend en hangt af van de huidige status van je bestelling.
Als je pakket al onderweg is kunnen wij niet meer annuleren.
Aan de deur doen onze bezorgers er alles aan om een veilig overdracht te kunnen doen, waaronder een contactloos alternatief voor de handtekenening en het neerzetten van een pakket in plaats van het uitreiken.

We leveren dus graag je pakket bij je thuis, op een veilige manier.
Wil je toch annuleren? Dan raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling ook in de bouwmarkt laten bezorgen en ophalen?

Heb je iets snel te repareren of te fixen, zoals een lekkende kraan en heeft het spoed? Met GAMMA Click & Collect bestel je online artikelen die beschikbaar zijn in de bouwmarkt, die je vervolgens kunt afhalen in de winkel.

Mijn PostNL pakketje ligt klaar in de bouwmarkt. Kan ik deze nog ophalen?

Onze PostNL pakketpunten zijn geopend. Maandag t/m zaterdag van 09:00 - 18:00 zijn de PostNL paketpunten in onze bouwmarkten geopend. Je bent welkom maar kom alleen houd afstand, en draag een mondkapje. Bekijk de PostNl pakketpunt-pagina voor meer informatie.

Ik wil mijn PostNL pakketje retourneren in de bouwmarkt, is dit mogelijk?

Vanwege de drukte bij PostNL vragen wij je retourzending pas na 7 januari terug te sturen.
PostNL heeft aan webwinkels gevraagd de retourtermijn te verlengen. Bekijk bij de webwinkel van jouw pakketje of zij dit ook hebben gedaan.

Ik wil mijn aankoop retourneren in de bouwmarkt, binnen welke termijn is dit mogelijk?

De retourtermijn wordt verlengd tot 30 dagen na heropening van onze bouwmarkten.

Mijn PostNL pakketje ligt klaar in de bouwmarkt. Voorlopig kom ik hem nog niet ophalen, hoe lang blijft het pakketje daar liggen?

Je hebt 7 dagen de tijd om je PostNL-pakket op te halen. Als je verhindert bent, kun je contact opnemen met de desbetreffende bouwmarkt.

Hoe gaat Extra@Home om met het Coronavirus en wat kan ik verwachten bij bezorgen van grote artikelen?

Extra@Home is de bezorgservice voor grote en zware pakketten.
Veiligheid van onze klanten en bezorgers staat altijd voorop. Wij leveren artikelen bij je binnen af of komen deze ophalen. Daarbij willen we onnodige risico’s voor de gezondheid van alle betrokkenen uitsluiten. Onze bezorgers nemen daarom de volgende voorzorgsmaatregelen om mogelijke besmetting te voorkomen:

Onze bezorgers leveren alleen nog over de drempel van je woning (niet verder de woning in!) Ook het eventueel afhalen van een artikel gebeurt alleen als het achter de drempel van de woning klaar staat.
Tijdens de levering houden ze te allen tijde een veilige afstand tot de ontvanger. Het RIVM beschrijft een veilige afstand als “tenminste de armlengte van een volwassene”
Na het aanbellen doen onze bezorgers een stap achteruit. Wij vragen de ontvanger om na het openen van de deur ook een stap achteruit te zetten.
De levering wordt vervolgens over de drempel geplaatst (‘drempel bezorging’).
Een handtekening zetten voor de schadevrije ontvangst wordt vervangen door het maken van een foto van het artikel over de drempel van de woning.

Ik heb een vrije dag genomen, maar nu wordt mijn afspraak door jullie afgezegd. Krijg ik dat vergoed?

We doen er alles aan om onze leveringen volgens afspraak uit te voeren maar houden ons ook aan alle richtlijnen van de overheid. Als door de huidige of nieuwe omstandigheden en richtlijnen afspraken afgezegd moeten worden, is dit helaas overmacht en wordt niet vergoed.

GAMMA Klusservice

Kan ik gebruik blijven maken van jullie inmeet- en klusservice?

Ja onze services kunnen binnen de huidige richtlijnen doorgaan.
Zo blijven onze vakmannen thuis bij klachten en houden zij verder rekening met de geldende richtlijnen waardoor de klus veilig bij jou thuis kan worden uitgevoerd. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb een klusjesman besteld via de GAMMA Klusservice, kan ik deze nog annuleren?

Ja, dat kan volgens de gebruikelijke wegen. Dus rechtstreeks bij de partner per mail, telefoon. Bij Zoofy kan dit ook in de 'mijn' omgeving. Je kan naar de mijn omgeving via button "status" in de mail.

Ik heb mijn klusjesman weggestuurd, omdat hij ziek was. Wie betaalt de no-go/factuur?

Hier gelden de normale regels. Als de klant annuleert binnen 48u van uitvoering betaalt de klant de no-go. Als de vakman annuleert of halverwege weg moet, is dit uiteraard voor kosten van de vakman of onze partner.

Ik heb een dag vrij genomen voor de GAMMA Klusservice, maar nu wordt mijn afspraak door jullie afgezegd. Krijg ik mijn vrije dag vergoed?

Dit is overmacht en wordt niet vergoed. Uiteraard doen we er alles aan om ook deze service netjes door te laten lopen, maar wel binnen de richtlijnen afgegeven door de overheid.

Voorraad van artikelen

Is er nog genoeg voorraad online?

Vooralsnog zijn we volgens plan beleverd. We werken samen met onze leveranciers om dit zo te houden.

Vragen over de bouwmarkt

Waarom zijn jullie bouwmarkten gesloten?

Onze bouwmarkten vallen onder niet-essentiele winkels en daarom hebben wij ze vanwege de lockdown vanaf 15 december gesloten.

Ik heb een artikel aangeschaft in de bouwmarkt en wil dit retourneren in de bouwmarkt, wat nu?

De retourtermijn wordt verlengd tot 30 dagen na heropening van onze bouwmarkten.

Ik heb een artikel via de webshop besteld en wil dit retourneren, wat nu?

Dit is per artikel verschillend. Hier kan je vinden hoe je een artikel kunt retourneren. https://www.gamma.nl/klantenservice/faq/retour-en-terugbetalen

Ik heb een artikel ter reparatie naar de bouwmarkt gebracht. Wat gaat hier mee gebeuren?

Er wordt contact met je opgenomen zodra de bouwmarkten weer open zijn en de artikelen gerepareerd zijn.

Ik heb nog een verhuurartikel uit de bouwmarkt in huis. Ik kan deze niet terug brengen naar de bouwmarkt. Wat nu?

Er worden momenteel geen apparaten verhuurd door de bouwmarkt. Als je een apparaat hebt gereserveerd via onze website, neemt de bouwmarkt contact met je op met de mededeling dat het momenteel niet mogelijk is het artikel te huren. Ook als je een artikel gehuurd hebt neemt de bouwmarkt contact met je op.

Hoe werkt het retour brengen van artikelen?

Er worden geen artikelen retour genomen in de bouwmarkt. Het PostNL-punt is wel actief, dus je kunt daar retourneren volgens de normale procedure. Je ontvangt het geld dan later en de retourkosten worden (achteraf) ingehouden.

De retourtermijn van artikelen wordt verlengd tot 30 dagen na heropening van onze bouwmarkten. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over een verlopen retourtermijn en kunt gewoon wachten tot de bouwmarkt weer open is.

Waarvoor zijn de bouwmarkten niet geopend?
  1. Reguliere winkelverkoop
  2. Algemene klantbestellingen
  3. Verhuur uitgifte
  4. Overige balie handelingen, o.a.;
    • Sleutels maken
    • Retouren
    • Klachten, reparaties en onderdelen
    • Klantorders maken
    • Bezorgafspraken van nieuwe orders
Ik ben van de pers en wil graag met iemand spreken binnen jullie bedrijf?

We verwijzen je graag door naar onze director communicatie. Haar contactgegevens kun je vinden op:
https://www.intergamma.nl/contact/mediacontact/

Recent bekeken