garantie

Garantie

Als je iets koopt, heb je volgens de wet recht op een deugdelijk product. Dat heet de wettelijke garantie. Het betekent dat het product geen gebreken mag vertonen die je – als je het product op een normale manier gebruikt – niet verwacht binnen de verwachte levensduur van het product. Dit geldt ook voor je aankoop bij GAMMA. Is een product niet goed, dan doet GAMMA er alles aan om een oplossing te vinden.

Gebruiksaanwijzing en garantievoorwaarden

Het is wel belangrijk dat je goed de gebruiksaanwijzing en voorwaarden leest voordat je een product gebruikt. Vind je deze onduidelijk? Onze bouwmarktmedewerkers geven graag uitleg. De garantievoorwaarden zitten bij het product. Bewaar ze goed, samen met de aankoopbon of factuur en een eventueel garantiecertificaat. Om aanspraak op garantie te kunnen maken, heb je een bewijs van aankoop nodig. Bijvoorbeeld een aankoopbon (als je een product in de bouwmarkt koopt), een factuur (bij een online bestelling) of een kopie van een bankafschrift.

Product niet goed?

Is een product met garantie niet goed of stuk? Dan adviseren wij je om naar een GAMMA-bouwmarkt te gaan. Ook als je het product via de webshop hebt gekocht. Heb je het in de webshop gekocht, dan kun je ook ons contactformulier invullen. Heb je het product al verwerkt of is het bijvoorbeeld te groot om mee te nemen? Ga naar de servicebalie in de bouwmarkt of vul het contactformulier in. Wanneer de bouwmarktmedewerker jouw klacht terecht vindt, wordt het product omgeruild of gerepareerd. Dit hangt af van hoe lang het is geleden dat je het product kocht:

  • Ging het product stuk binnen de omruilgarantietermijn van 30 dagen? Dan krijg je vaak direct een nieuw product of een vergelijkbaar product tot eenzelfde aankoopwaarde. Als een product niet op voorraad is, kan het worden besteld. Is dit niet mogelijk, dan krijg je je geld terug. Er zijn een paar uitzonderingen. Onze bouwmarktmedewerkers kunnen je er meer over vertellen.
  • Ging het product stuk NA de omruilgarantietermijn? Dan zorgt GAMMA ervoor dat het artikel snel en vakkundig wordt gerepareerd. Als een reparatie niet mogelijk is, zoeken we samen met jou naar een andere oplossing.

Duur van de garantie

GAMMA hanteert voor alle producten de fabrieksgarantietermijn van de fabrikant. De aangeboden fabrieksgarantie doet overigens niets af aan de wettelijke garantie waar je als consument recht op hebt. Anders gezegd: de wettelijke garantie gaat boven de fabrieksgarantie. Bijvoorbeeld: als de fabrieksgarantietermijn 1 jaar is en de wettelijke garantietermijn 2 jaar, dan heb je 2 jaar garantie.

Elektrisch (tuin)gereedschap: 1 jaar extra GAMMA-garantie

Op ons elektrisch (tuin)gereedschap* geven we gratis 1 jaar extra GAMMA-garantie. Als je bijvoorbeeld een boormachine koopt met 2 jaar fabrieksgarantie, dan doen wij daar nog 1 jaar extra GAMMA-garantie bij. Je hebt dus in totaal 3 jaar garantie op de boormachine. De door jou ingevulde '1 jaar extra GAMMA-garantiekaart' én uw kassabon zijn jouw garantiebewijs. Bij online aankopen geldt je factuur als garantiebewijs. De datum op de kassabon of factuur geldt als aankoopdatum. De extra GAMMA-garantie geldt niet voor producten met het OK-label. De GAMMA-garantie is ook niet geldig op Makita en Bosch Professional elektrisch gereedschap. Deze apparaten hebben 2 jaar extra garantie, na registratie op de website van Makita of Bosch Professional.   

Reparatieservice

Ook als de garantietermijn is verlopen, kun je met een kapot product bij GAMMA terecht. Onze bouwmarktmedewerkers geven advies over een eventuele reparatie.