Bestellen & Betalen

Betaalmogelijkheden

Welke methode je ook kiest, je betaalt altijd veilig.

iDEAL: Je betaalt online via je eigen bank. Het bedrag wordt meteen van je rekening afgeschreven.

VISA of Mastercard: Je kan bij ons ook gemakkelijk en veilig betalen met een creditcard. Je betaalgegevens worden versleuteld via de beveiligingsmethode SSL. Als je een MasterCard creditcard gebruikt, dan moet je een MasterCard SecureCode invoeren.

PayPal: Om met PayPal te kunnen betalen heb je een PayPal-account nodig. Je wordt vervolgens doorgestuurd naar de website van PayPal. Bij bedragen hoger dan 1.500 euro kun je niet met PayPal betalen.

GAMMA Cadeaupas: Je kunt ook betalen met de GAMMA cadeaupas in de webshop. Mocht het te betalen bedrag hoger zijn dan de waarde op de kaart, dan kan je voor het resterende bedrag een andere betaalmethode kiezen.

Achteraf betalen: Je kunt achteraf betalen via onze betaalpartner Klarna. Zodra wij de bestelling verzenden, ontvang je per e-mail een digitale factuur van Klarna. Je hebt vervolgens 14 dagen de tijd om te betalen. Klarna voert een kredietcheck uit.

Voor vragen over de achteraf betaling of een afgekeurde bestelling via Klarna, kun je contact opnemen met Klarna via 020-8082852 of de chat via klarna.nl/klantenservice.

Betalen in de GAMMA-bouwmarkt
In alle GAMMA-bouwmarkten kun je contant betalen. Ook worden alle reguliere betaalpassen en creditcards geaccepteerd. Betalen met American Express is helaas niet mogelijk.

Je kunt een bestelling op GAMMA.nl niet bij de kassa in de bouwmarkt afrekenen.

Bestelling wijzigen

Het is helaas niet mogelijk om een lopende bestelling te wijzigen.

Kan ik een product toevoegen of verwijderen?

We kunnen helaas geen artikelen aan je huidige bestelling toevoegen of verwijderen, ook niet als jouw bestelling ons magazijn nog moet verlaten.

Kan ik het bezorgadres nog wijzigen?

Wij kunnen het bezorgadres van een lopende bestelling helaas niet wijzigen.

Wordt jouw bestelling door PostNL geleverd? Dan kun je jouw pakketje naar een (ander) PostNL-punt sturen. Ga via de Track en Trace link in de bevestigingsmail van PostNL naar ‘bezorging wijzigen’. Dit kan vanaf het moment dat PostNL jouw bestelling van ons heeft ontvangen tot het moment dat je bestelling de status 'Gesorteerd' heeft. Als je pakketje al verder in het bezorgproces is, kan wijzigen helaas niet meer.

Heb je een zwaar product besteld dat via Extra@Home van PostNL wordt geleverd? Dan is het wijzigen van het bezorgadres voor een lopende bestelling niet mogelijk.

In de meeste gevallen is het wel mogelijk om een bestelling te annuleren. Neem contact met ons op via onze contact pagina of via Facebook & [Twitter]

Kan ik mijn maatwerk bestelling aanpassen?

Een bestelling van een maatwerkproduct (zoals maatwerk raamdecoratie of deuren) kan niet gewijzigd worden. Je kunt jouw maatwerkbestelling annuleren en (indien gewenst) een nieuwe bestelling plaatsen. Let op, annuleren kan tot uiterlijk 2 werkdagen na bestelling. Na die periode van 2 werkdagen na bestelling, is annuleren niet meer mogelijk.

Bestelling annuleren

Mijn bestelling is al verzonden, kan ik nog annuleren?

Is je bestelling al verzonden? Dan kunnen wij deze niet meer voor je annuleren. In dit geval kunt je het pakketje bij aflevering weigeren en kosteloos weer meegeven aan de bezorger. Zodra we jouw terugzending hebben ontvangen worden het aankoopbedrag en de verzendkosten binnen 14 dagen teruggestort op je rekening. Heb je (deels) met een cadeaukaart (of meerdere) betaald? Dan sturen wij je per mail een nieuwe digitale cadeaukaart met het bedrag dat je met je cadeaukaart(en) hebt betaald.

Heb je gekozen voor levering in een GAMMA-bouwmarkt? Dan hoef je niets te doen. Wanneer een bestelling na 7 dagen niet wordt opgehaald, stuurt de bouwmarkt deze automatisch terug naar het magazijn van GAMMA.nl. Nadat de bouwmarkt jouw bestelling heeft teruggestuurd wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen teruggestort op je rekening.

Mijn bestelling is nog niet verzonden, kan ik nog annuleren?

Als je bestelling nog niet verzonden is, kunnen we jouw bestelling in de meeste gevallen voor je annuleren. Een annulering is altijd van toepassing op je hele bestelling. Neem contact met onze klantenservice op via 088 – 010 86 10 of via Facebook & Twitter.

Kan ik mijn maatwerkbestelling annuleren?

Een maatwerkbestelling (zoals raamdecoratie of deuren) kan niet gewijzigd worden. Je kunt jouw maatwerkbestelling wel annuleren en (indien gewenst) een nieuwe bestelling plaatsen. Let op, dit kan tot uiterlijk 2 werkdagen na bestelling. Na die periode van 2 werkdagen na bestelling is annuleren niet meer mogelijk. Om er zeker van te zijn dat je annulering binnen deze termijn valt verzoeken we je om je annulering naar ons te mailen op klantenservice@GAMMA.nl, vermeld hierbij altijd je ordernummer. Zo heb je altijd een bewijs dat je je annulering op tijd hebt doorgegeven.

Heb je een Mijn Gamma account? Dan kun je ook zelf je maatwerkbestelling annuleren. Ga in je Mijn Gamma account naar het kopje ‘annuleren’. Geef hier aan dat je jouw bestelling wilt annuleren. Ook hier geldt: annuleren kan alleen als dat binnen 2 werkdagen na bestelling gebeurd.

Heb je maatwerk met korting besteld? Geen zorgen. Je behoud de korting voor je volgende maatwerk bestelling. Ook als de kortingsperiode is afgelopen. Neem contact met ons op (nadat je eerst per email hebt geannuleerd) via 088 010 86 10. Dan zorgen wij ervoor dat de korting ook op je volgende maatwerk bestelling van toepassing is.

Kan ik mijn Mengverf annuleren?
Helaas, bestelde Mengverf kan niet geannuleerd worden. De verf wordt speciaal voor jou gemengd en is daarom niet te annuleren of te retourneren.

Bezorgadres wijzigen

Kan ik het bezorgadres van mijn bestelling wijzigen?
Wij kunnen het bezorgadres van een lopende bestelling helaas niet wijzigen.​

Wordt jouw bestelling door PostNL geleverd? Dan kun je jouw pakketje naar een (ander) PostNL-punt sturen. Ga via de Track en Trace link in de bevestigingsmail van PostNL naar ‘bezorging wijzigen’. Dit kan vanaf het moment dat PostNL jouw bestelling van ons heeft ontvangen tot het moment dat je bestelling de status 'Gesorteerd' heeft. Als je pakketje al verder in het bezorgproces is, kan wijzigen helaas niet meer.

Heb je een zwaar product besteld dat via Extra@Home van PostNL wordt geleverd? Dan is het wijzigen van het bezorgadres voor een lopende bestelling niet mogelijk.

Bezorgadres in Mijn Gamma account
Wil je jouw bezorgadres wijzigen omdat je bijvoorbeeld verhuisd bent? Ga in je Mijn Gamma account naar ‘mijn gegevens’ en pas hier jouw adresgegevens aan. Ben je ingelogd, dan is het niet nodig om bij je volgende bestellingen je adresgegevens in te vullen. Lekker makkelijk.

Geen bevestiging ontvangen na bestelling

Als je meer dan een uur geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets in de SPAM van je mailbox, neem dan contact op met de klantenservice. Je kunt ons bereiken op 088– 010 86 10 of stel je vraag via Facebook of Twitter.

Reservering in bouwmarkt annuleren​

Je kunt annuleren via de bouwmarkt waar jouw reservering klaarstaat. > Vind je bouwmarkt

Mijn Click & Collect bestelling is geannuleerd

We vinden het erg vervelend dat jouw Click & Collect bestelling is geannuleerd. Het aankoopbedrag storten we uiterlijk binnen 14 dagen terug op je rekening.

Helaas kunnen wij een Click & Collect annulering niet altijd voorkomen. Onze systemen zijn nog onvoldoende aangepast aan de huidige situatie, we kunnen bijvoorbeeld niet achterhalen wat de exacte reden van de annulering is. Zo is het mogelijk dat, ondanks anders vermeld op de website, er toch geen voorraad in de bouwmarkt blijkt te zijn. Maar ook dat het product onverkoopbaar blijkt te zijn door bijvoorbeeld een defect of een missend onderdeel.

Onze klantenservice weet niet waarom een bestelling is geannuleerd. Hoewel we onze klanten altijd graag willen helpen, heeft het helaas geen zin om hier contact over op te nemen. Onze excuses voor het ongemak.

Vragen over een product

Heb je een vraag over één van onze producten of een klusvraag? Op onze contact pagina vind je rechtsonder onze chatbot, hier kun je al je vragen aan stellen. Of neem contact op met de klantenservice. Dit kan via deze link of via Facebook & Twitter.

Het product is online niet meer leverbaar

Is een product niet meer leverbaar via de webshop? Check bij de productinformatie of het artikel op voorraad is bij een bouwmarkt bij jou in de buurt. De prijzen van artikelen op GAMMA.nl zijn gelijk aan de prijzen in de GAMMA-bouwmarkt.

Sommige producten zijn alleen in de bouwmarkt te koop. Dat staat er dan altijd duidelijk bij. Let op: de website geeft een administratieve voorraad aan van het artikel. Wil je zeker weten of het gewenste aantal ook daadwerkelijk voorradig is bij de bouwmarkt, neem dan telefonisch contact op met de betreffende bouwmarkt. > Vind je bouwmarkt

Offerte aanvragen voor producten

Het is niet mogelijk om een offerte aan te maken voor de producten die wij aanbieden, dit is een vaste prijs. Via onze webshop kan je per artikel wat de prijs is voor de gewenste aantal stuks.

Wel kan je een offerte aanvragen voor jouw kleine én grote klussen bij GAMMA Klusservice.

Een artikel is goedkoper geworden na bestellen

Neem dan alsjeblieft contact met ons op. We kijken graag of we de korting voor je kunnen verrekenen! Zijn de artikelen aangeschaft in de bouwmarkt, dan willen we je vragen om hiermee naar de bouwmarkt te gaan.

Indien je bestelling meer dan 30 dagen geleden geleverd is, is het helaas niet mogelijk om de korting voor je te verrekenen.

Bestellen via de GAMMA webshop

Bestellen doe je als volgt:

  1. Kies het product dat je wilt bestellen. Klik daarna op 'In winkelwagen'.
    In de winkelwagen zie je meteen de prijzen, kortingen en levertijd die voor je bestelling geldt. Alle prijzen zijn inclusief BTW.
  2. Zitten alle producten die je wilt bestellen in je winkelwagen?
    Plaats dan de bestelling door op 'Verder naar bestellen' te klikken.
  3. Kies je bezorgdag, vul je naam, adres en e-mailadres in en kies je betaalwijze.
  4. Controleer je bestelling en rond af door te betalen.
    Dat kan veilig met iDEAL, PayPal, creditcard, (gedeeltelijk met) een GAMMA cadeaupas of, indien aangeboden achteraf via Klarna.
  5. Als de bestelling is geplaatst, ontvang je een bevestiging via e-mail.

Tip
- Wanneer je een account hebt, dan gaat bestellen in de toekomst nog sneller. Je maakt gemakkelijk via Mijn GAMMA een persoonlijk account aan. Je hebt dan bovendien altijd een overzicht van je bestellingen.
- Als je een probleem hebt tijdens het bestellen, probeer het later opnieuw, op een ander apparaat, andere internetbrowser of verwijder je cookies.

Online bestellen met de GAMMA-app
Direct online bestellen kan ook via je smartphone. Download daarvoor de GAMMA-app.

Download voor Android
Download voor iPhone

Bestellen in de bouwmarkt

Alle GAMMA-bouwmarkten hebben een bestelinfopunt: een zuil met een computer waarop je bestellingen kunt doen. Dat werkt hetzelfde als online bestellen. Wil je bijvoorbeeld een zwaar meubel kopen, maar je hebt niet de mogelijkheid om het veilig mee naar huis te nemen? Bij het bestelinfopunt regel je meteen dat het wordt thuisbezorgd. Betalen kan bij het bestelinfopunt alleen met pinpas of creditcard.

Bestellen via de servicebalie
Wanneer een artikel niet via de webshop en de bouwmarkt op voorraad is, kan deze vaak door de medewerker achter de servicebalie voor je besteld worden.
Meld je bij de servicebalie en geef aan welk artikel je graag wilt bestellen. De medewerker zal je verder helpen om het juiste artikel te bestellen en aan te geven wanneer deze geleverd wordt.
Mocht je een artikel bestellen voor een actieproduct, dan geldt de actieprijs wanneer je het product bestelt binnen de actieperiode.

Recent bekeken