Heb je onlangs een bestelling geplaatst op gamma.nl en wil je graag de status van je order weten? Bekijk dan de bestelstatus (m.u.v. maatwerk).
Heb je een bestelling geplaatst terwijl je was ingelogd? Dan krijg je in Mijn GAMMA meer informatie over de inhoud van je pakket, orderstatus en bestelgeschiedenis.
Bij het product en in de winkelwagen staat de bezorgmethode. Je kiest zelf of de bestelling thuis of gratis in een GAMMA bouwmarkt wordt bezorgd. Voor grote en zware artikelen heb je niet altijd de mogelijkheid om dit in de bouwmarkt te laten leveren. Dan kunnen we het product enkel thuisbezorgen met de daarbij behorende bezorgkosten.
Bij elk artikel én in de winkelwagen staat wat de bezorgkosten zijn. Als je bestelling uit meerdere artikelen bestaat, betaal je één keer (de hoogste) bezorgkosten.
Je betaalt geen bezorgkosten als je een online bestelling laat bezorgen in de bouwmarkt.
Bij elk artikel én in de winkelwagen staat wat de levertijd is. Bij het afronden van je bestelling kies je zelf een bezorgdag.
Het kan zijn dat je bestelling op verschillende dagen geleverd wordt. Dit wordt ook in de orderbevestiging vermeld.
Je ontvangt een e-mail als de bestelling voor je klaar ligt. Je hebt 7 dagen de tijd om je bestelling op te halen.
Sommige artikelen hebben een langere levertijd. Bijvoorbeeld omdat ze niet op voorraad zijn, het op maat gemaakt moet worden of omdat ze rechtstreeks door de leverancier bij je worden thuisbezorgd.
Bij elk artikel, in de winkelwagen en in de orderbevestiging staat vermeld door welke vervoerder je bestelling wordt bezorgd. De vervoerder streeft ernaar om de afgegeven leverdatum en -tijdvenster te halen. In een enkel geval kan het voorkomen dat er van de leverdatum wordt afgeweken. De vervoerder of de klantenservice neemt dan contact met je op.
Op het moment dat je bestelling wordt verzonden vanuit ons verzendhuis, ontvang je per e-mail een verzendbevestiging met een PostNL track & trace code. Hiermee kun je gemakkelijk je pakket volgen.
Zware of grote artikelen bezorgen wij thuis via Extra@Home. Dit is een service van PostNL. Je ontvangt de dag voor bezorging een e-mail met een track & trace code. De avond vóór de bezorging ontvang je een e-mail met een 3-uurs tijdvak.
De leverancier of de vervoerder neemt contact met je op zodra je bestelling klaar is voor verzending. Wanneer je bestelling artikelen bevat die door verschillende leveranciers worden bezorgd, zal elke leverancier apart contact met je opnemen.
Bezorging producten voor binnen
- Producten voor binnen worden over de eerste drempel van je woning of appartementencomplex geleverd.
- Artikelen worden vaak door één persoon geleverd, het kan voorkomen dat dit voor de (eerste) voordeur wordt geleverd, vanwege het gewicht of de vervoerswijze van deze producten.
Bezorging producten voor buiten
- Producten voor buiten worden naast of achter de vrachtwagen afgeleverd. Als de omgeving het toelaat kan er op het erf geleverd worden, aangrenzend aan de openbare weg.
- Bouwmaterialen worden op de stoep naast of achter de vrachtwagen geleverd. Je dient er zelf voor te zorgen dat het product op je erf of in jouw tuin komt.
- Pallets, bokken en bigbags blijven na levering bij je achter. In sommige gevallen neemt de vervoerder dit direct mee terug.
Je ontvangt een afhaalbericht per e-mail als de bestelling voor je klaar ligt. Het kan zijn dat je bestelling in delen wordt geleverd bij de bouwmarkt. In de mail wordt aangegeven welke artikelen (al) voor je klaar staan in de bouwmarkt. Je mag de bestelling ook in één keer afhalen zodra alles is geleverd. Je hebt 7 dagen de tijd om je bestelling op te halen.
Let op: bij het ophalen van je bestelling vragen wij je een geldig legitimatiebewijs te tonen.
Wanneer je de track & trace ontvangt, kan je tot je de status ‘gesorteerd’ ziet het bezorgmoment wijzigen en/of het bezorgadres wijzigen naar een PostNL punt.
Wanneer je de track & trace ontvangt, kan je het bezorgmoment laten wijzigen door Extra@Home. Wil je het bezorgadres wijzigen? Neem dan contact op met onze klantenservice .
Vaak kan je bij de vervoerder zelf een nieuw bezorgmoment kiezen. Kijk in de mail van de vervoerder of je het bezorgmoment kan wijzigen. Is dit niet gelukt of wil je het bezorgadres wijzigen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Als je niet thuis bent wanneer je bestelling wordt bezorgd, doet de bezorger een kaartje bij jou in de bus. De vervolgstappen verschillen per bezorger:
Als de bezorger je pakket ook niet bij je buren kan bezorgen, wordt het pakket afgeleverd bij het dichtstbijzijnde PostNL-pakketpunt. Vergeet niet je pakket binnen 7 dagen op te halen.
Neem contact op met Extra@Home om een nieuwe bezorgafspraak te maken.
Op het kaartje in de brievenbus staan de contactgegevens van de vervoerder om een nieuwe bezorgafspraak te maken.
Het kan zijn dat de artikelen uit je bestelling door verschillende leveranciers bezorgd worden. In de orderbevestiging staan de verschillende levermomenten. Wordt je bestelling door PostNL of Extra@Home bezorgd? Je bestelling kan uit meerdere pakketten bestaan. De actuele status (per pakket) zie je terug via de track & trace.
Als je na levering merkt dat er een artikel mist, neem dan direct contact met ons op.
Bij online bestellingen adviseren wij je direct het pakket bij ontvangst te controleren. Heb je een ander artikel ontvangen dan besteld of is het artikel beschadigd geleverd? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten via onze klantenservice. Wij doen ons best om het probleem snel op te lossen. We kunnen je vragen om foto’s, dus gooi de verpakking niet weg.
Bestellingen kunnen alleen in Nederland bezorgd worden. Het factuuradres mag wel een adres in Europa zijn. Ga naar www.gamma.be voor leveringen in België.
Heb je grote artikelen in de GAMMA bouwmarkt gekocht die je niet met een aanhangwagen thuis krijgt? Dan kunnen wij deze artikelen bij jou thuisbezorgen. Wat dat kost, hangt van de afstand af. Voor de bezorging van zware materialen zoals stenen, gelden speciale regels. Vraag bij de servicebalie van jouw GAMMA bouwmarkt naar meer informatie en tarieven. Hier kun je ook een bezorgafspraak maken.
We vinden het vervelend om te horen dat je niet tevreden bent over de bezorging. Laat het ons direct weten via onze klantenservice.
Wij vragen je de klacht het liefst binnen 48 uur te melden bij PostNL.