Retour & terugbetalen

Bestelling ruilen

Direct omruilen voor een ander artikel kan alleen in de GAMMA-bouwmarkt binnen 30 dagen. Neem de factuur mee die je per e-mail hebt ontvangen. Ruil je een artikel voor een goedkoper product? Dan krijg je de rest van het betaalde bedrag terug.

Ruilen kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Op maat gemaakte producten kun je niet ruilen of retourneren.

Is ruilen in de bouwmarkt niet mogelijk? Dan kan je natuurlijk je bestelling binnen het zichttermijn retourneren.

Retourneren van een online aankoop

Hoe je je bestelling kunt terugsturen hangt af van hoe die is bezorgd.

Je kunt een artikel op 3 manieren retourneren:

  1. Gratis terugbrengen in de bouwmarkt. Je hoeft jouw aankoop hier niet voor aan te melden. Neem je factuur mee naar één van onze bouwmarkten.
    Let op! Artikelen die je in de bouwmarkt hebt afgehaald (bijvoorbeeld een Click & Collect aankoop) kan je ook alleen terugbrengen naar de bouwmarkt.
  2. Op eigen kosten retourneren per post. Terugsturen per post kost € 4,95. Wij vragen je om hiervoor je retour eerst aan te melden.
  3. Grote en zware artikelen die te zwaar zijn om als pakket te versturen komen we bij je ophalen. De retourkosten zijn in dit geval afhankelijk van de levermethode. Wij vragen je om hiervoor je retour eerst aan te melden.

Start hier je retourproces voor het terugsturen van je bestelling
Bekijk onze retourvoorwaarden

Retourneren van Click & Collect aankopen

Artikelen die je in de bouwmarkt hebt afgehaald zoals Click & Collect aankopen kan je ook alleen terugbrengen naar de bouwmarkt. Maatwerkartikelen nemen we niet retour.

Onze retourvoorwaarden
  1. Je kunt het artikel binnen het zichttermijn van 30 dagen na ontvangst van je aankoop ruilen of terugbrengen via de bouwmarkt of webshop.
  2. Als je ons binnen 30 dagen op de hoogte stelt van je herroeping heb je vervolgens nog 14 dagen om het artikel terug te sturen.
  3. Ruilen of terugbrengen kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Pak het product daarom niet verder uit / gebruik het niet meer dan nodig is, om goed te kunnen beoordelen of je het wilt houden.
  4. Op maat gemaakte producten zoals raamdecoratie op maat of samengestelde deuren kun je niet ruilen of retourneren.
  5. Meldingen over beschadigde artikelen dienen zo snel mogelijk, maar het liefst binnen 48 uur na ontvangst gemeld te worden.
  6. Als je de hele bestelling terugstuurt, storten we ook de door jou betaalde bezorgkosten terug. Het maakt niet uit of je de bestelling terugbrengt naar de bouwmarkt, terugstuurt per post of laat ophalen. De eventuele kosten voor het terugsturen (retourkosten) moet je wel betalen.
  7. Indien verpakkingen van bijvoorbeeld tegellijm, cement en zand zijn geopend of beschadigd, dan brengen wij hiervoor kosten in rekening. Het product kunnen wij immers niet meer verkopen.
  8. Is het artikel beschadigd geraakt bij het uitpakken of daarna? Dan ben je zelf verantwoordelijk voor de schade.
  9. Je kunt alleen producten die je in Nederland hebt gekocht ook ruilen in Nederland.

Meer informatie over herroepingsrecht.

Voor het retourneren van verf geldt een andere retourprocedure.
Wij raden je aan om verf (latex, lak, beits en was), lijm, kit en reinigingsmiddel niet per post te versturen. Breng deze liever terug naar de GAMMA-bouwmarkt. Want als er bij het verzenden lekkage ontstaat, kun je aansprakelijk worden gesteld voor alle eventuele schade.
Toch per post terugsturen? Klik dan hier

Retourtermijn

We hebben een retourtermijn van 30 dagen.

Terugbetaling na het retourneren

We storten het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op je rekening, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van jouw herroepingsmededeling. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst plaatsvindt. Hoe dit verloopt, hangt af van de betaalkeuze die je gemaakt hebt. De terugbetaling zal via dezelfde rekening lopen als waarmee je de bestelling betaald hebt.

Betaald met creditcard of via PayPal?
Het duurt een paar dagen voordat het geld op je creditcardrekening of PayPal-account staat.

Betaald met Klarna?
Je ontvangt op het rekeningnummer waarmee de Klarna factuur is betaald het aankoopbedrag terug. Heb je nog niet betaald bij Klarna? Dan wordt het aankoopbedrag op de openstaande Klarna factuur in mindering gebracht.

Betaald met een GAMMA cadeaupas?
Het bedrag wordt omgezet in een nieuwe (digitale) GAMMA cadeaupas. Het eventuele restante bedrag dat betaald is met pin, creditcard of PayPal zal worden teruggeboekt op je rekening.

Geretourneerd in de bouwmarkt?
Dan storten we het geld terug op je bankrekening.

Wanneer krijg ik de bezorgkosten niet terug?
Je hebt geen recht op teruggave van de bezorgkosten als je maar een deel van je bestelling retourneert.

Bestelling retour laten ophalen

Is jouw online bestelling bezorgd door Extra@Home of door een leverancier van GAMMA? Dan komen we het ophalen.

Meld hiervoor je retour eerst aan.

Aanmelden retour

Retourkosten

Wat de retourkosten zijn, hangt af van hoe die is bezorgd.
Je kan je bestelling altijd gratis retourneren bij een GAMMA-bouwmarkt.

Bezorgd door PostNL
Je bestelling per post terugsturen kost € 4,95. Je betaalt dit niet direct aan PostNL. Wij trekken dit bedrag af van het bedrag dat we aan je terugbetalen.

Bezorgd door Extra@Home
Wanneer een pakket moet worden opgehaald, zijn de retourkosten gelijk aan
de verzendkosten (maximaal 39 euro).

Bezorgd door een leverancier
Is jouw online bestelling bezorgd door een leverancier van GAMMA? Dan zijn de kosten voor het ophalen gelijk aan de kosten voor bezorging (maximaal 89 euro).

Bevestiging van een retour

Wanneer wij je retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je hierover een retourbevestiging per e-mail. Heb je je retourzending afgegeven bij een pakketpunt van PostNL, dan krijg je een Track & Trace code. Bewaar het retourbewijs met de Track &Trace code totdat de terugbetaling verwerkt is.

Mocht je twee weken na het retourneren van je bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen van ons, neem dan contact met onze klantenservice op 088 – 010 86 10. Of via Facebook of Twitter

Ruilen en/of retourneren van een bouwmarktaankoop

Bij GAMMA kun je artikelen tot 30 dagen na aankoop gratis ruilen of terugbrengen in één van onze bouwmarkten. Dat hoeft niet de bouwmarkt te zijn waar je het product hebt gekocht. Je kan het aankoopbedrag meteen contant terugkrijgen. Als je het fijner vindt storten we het geld terug op je bankrekening.

Retourvoorwaarden bouwmarktaankoop
- Je kunt het artikel binnen 30 dagen na aankoop ruilen of terugbrengen via de bouwmarkt. De termijn van 30 dagen gaat in op de datum die op je kassabon staat.
- Ruilen of terugbrengen is niet mogelijk zonder kassabon, dit is je aankoopbewijs.
- Direct omruilen voor een ander artikel is mogelijk. Ruil je een artikel voor een goedkoper product? Dan krijg je de rest van het betaalde bedrag terug.
- Ruilen of terugbrengen kan alleen als het product compleet is en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking zit. Pak het product daarom niet verder uit / gebruik het niet meer dan nodig is, om goed te kunnen beoordelen of je het wilt houden.
- Gezaagde/bewerkte materialen, gemengde verven, planten, en artikelen die we speciaal voor jou hebben besteld of op maat gemaakt, kun je niet ruilen of terugbrengen.
- Producten zoals tegellijm, cement en zand kun je alleen ruilen of terugbrengen als de verpakking niet geopend en niet beschadigd is
- Je kunt alleen producten die je in Nederland hebt gekocht ook ruilen in Nederland.

Verloren factuur

De factuur is te vinden in de orderbevestigingsmail. Heb je deze niet meer? Geen probleem, bekijk je factuur in je GAMMA-account of vraag je factuur opnieuw op via onze klantenservice. Neem hier contact met ons op.

Aanmaning ontvangen na retourneren

Je kan heel eenvoudig bij Klarna een retourzending melden door de factuur waar het om gaat op ‘retour’ te zetten. Je factuur is gepauzeerd en we adviseren je om met ons contact op te nemen om aan te geven dat je retourzending nog verwerkt dient te worden.

Recent bekeken