Bestelling wijzigen of annuleren

Bestelling wijzigen

Het is helaas niet mogelijk om een bestelling die al geplaatst is te wijzigen. Wil je de bestelling niet meer ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. Wij zullen nagaan of je bestelling nog geannuleerd kan worden.

Heb je al bericht gehad dat de bestelling is verzonden? Dan kun je de bestelling (m.u.v. maatwerk) bij aflevering direct mee teruggeven aan de bezorger. Je kan de bestelling (m.u.v. maatwerk) ook kosteloos retourneren of ruilen in een bouwmarkt bij jou in de buurt.

Heb je gekozen voor aflevering in een GAMMA bouwmarkt? Neem dan contact op met jouw bouwmarkt om de bestelling te retourneren.

Bestelling annuleren

Zodra we je bestelling hebben ontvangen gaan we direct voor je aan de slag, annuleren is daarom niet altijd mogelijk. Neem direct contact op met de klantenservice. Wij zullen nagaan of annuleren nog mogelijk is.

Maatwerk annuleren

Bestellingen van artikelen die we speciaal voor jou maken (zoals maatwerk raamdecoratie of samengestelde deuren) kun je tot 2 dagen na bestelling annuleren. Later annuleren is helaas niet mogelijk. Annuleer je bestelling via Mijn GAMMA of neem contact op met onze klantenservice. Het is niet mogelijk om mengverf bestellingen te annuleren.

Wil je de bestelling opnieuw plaatsen na annuleren en heb je op je eerdere bestelling korting gehad? Neem contact met ons op, dan ontvang je deze korting achteraf bij je vervangende bestelling.

Product- of klusvraag

Heb je een vraag over één van onze artikelen of over je klus? Neem eens een kijkje op onze klusadviespagina’s. Het antwoord niet gevonden? Stel de vraag via de chat. Onze medewerkers in de bouwmarkt staan ook voor je klaar. Vind een bouwmarkt bij jou in de buurt.

Artikel niet op voorraad

Is een artikel niet meer leverbaar via de webshop? Check op de productpagina of het artikel op voorraad is bij een bouwmarkt bij jou in de buurt. Helaas kunnen we niet aangeven wanneer artikelen weer op voorraad komen. Artikelen die je niet op voorraad zijn in de webshop of bouwmarkt, kan je soms bestellen via de servicebalie. Neem voor de mogelijkheden contact op met jouw bouwmarkt. In sommige gevallen komt het voor dat GAMMA de bestelling annuleert, als een product toch niet meer op voorraad blijkt te zijn. Je ontvangt dan een e-mail van ons.

Het is niet mogelijk om artikelen die in een andere bouwmarkt op voorraad zijn naar de bouwmarkt bij jou in de buurt te versturen.

Bezorgmethoden

Bij het product en in de winkelwagen staat de bezorgmethode. Je kiest zelf of de bestelling thuis of gratis in een GAMMA bouwmarkt wordt bezorgd. Grote en zware artikelen kan je niet altijd in de bouwmarkt laten bezorgen. Deze producten laten we bij jou thuisbezorgen met de daarbij behorende bezorgkosten.

Bezorgkosten

Bij elk artikel én in de winkelwagen staat wat de bezorgkosten zijn. Als je bestelling uit meerdere artikelen bestaat, betaal je één keer (de hoogste) bezorgkosten.

Afhalen in de bouwmarkt

Je betaalt geen bezorgkosten als je een online bestelling laat bezorgen in de bouwmarkt.

Thuisbezorgen (PostNL)

  • Standaard pakketten: €4,95
  • Afwijkend formaat of breekbare inhoud: €6,95
  • Lange pakketten: €14,95
  • Extra@Home - Zware of grote bestellingen: €29,00 (< 32 kg) of €39,00 (> 32 kg)

Levering door leverancier

Een deel van ons assortiment wordt rechtstreeks geleverd door één van onze leveranciers. De bezorgkosten verschillen per leverancier en staan vermeld bij het product.

Click & Collect

Click & Collect is de mogelijkheid om producten online te bestellen bij de door jou gekozen bouwmarkt. Als het door jou gewenste product op voorraad is, zetten we het artikel na het bestellen apart voor je. Zodra je een afhaalbericht van ons hebt ontvangen kan je de bestelling gelijk komen ophalen.

Hoe werkt Click & Collect?

  1. Selecteer jouw bouwmarkt
  2. Kies bij het toevoegen van producten aan jouw winkelwagen voor de optie ‘Click & Collect’
  3. Als je nog geen bouwmarkt had geselecteerd dan krijg je deze melding in beeld: ‘Kies eerst een bouwmarkt’. Na het selecteren van een bouwmarkt kan je het product toevoegen aan jouw winkelwagen.
  4. Het afrekenen verloopt vervolgens via het standaard proces.
  5. Na het afrekenen ontvang je een e-mail met daarin de orderbevestiging.
  6. Jouw bestelling is apart gezet in de door jou gekozen bouwmarkt. Zodra je het afhaalbericht per e-mail hebt ontvangen kan je de bestelling ophalen.
  7. Toon het afhaalbericht in de bouwmarkt om jouw bestelling te ontvangen.
Problemen tijdens bestellen

Wanneer bestellen niet lukt kunnen onderstaande tips je helpen:

  1. Verwijder je cookies en probeer het opnieuw
  2. Probeer te bestellen via een andere browser of op een ander apparaat
  3. Probeer het later opnieuw
Bestellen via de GAMMA webshop

Bestellen doe je als volgt:

  1. Kies het product dat je wilt bestellen. Klik daarna op 'In winkelwagen'. In de winkelwagen zie je meteen de prijzen, kortingen en levertijd die voor je bestelling geldt. Alle prijzen zijn inclusief btw.
  2. Zitten alle producten die je wilt bestellen in je winkelwagen? Plaats dan de bestelling door op 'Verder naar bestellen' te klikken.
  3. Kies je bezorgdag, vul je naam, adres en e-mailadres in en kies de betaalwijze.
  4. Controleer je bestelling en rond af door te betalen. Dat kan veilig met iDEAL, PayPal, creditcard, (gedeeltelijk met) een GAMMA Cadeaupas of (indien aangeboden) achteraf via Klarna.
  5. Als de bestelling is geplaatst, ontvang je een bevestiging via e-mail.

Tip:
- Als je een account hebt, dan gaat bestellen nog sneller. Je maakt gemakkelijk via Mijn GAMMA een persoonlijk account aan. Je hebt dan altijd een overzicht van je bestellingen.
- Lukt het niet om te bestellen? Verwijder je cookies, bestel via een andere internetbrowser of op een ander apparaat of probeer het later opnieuw.

Online bestellen met de GAMMA app

Direct online bestellen kan ook via je smartphone. Download daarvoor de GAMMA app.
Download voor Android
Download voor iPhone

Bestellen in de bouwmarkt

Bestellen via een bestelinfopunt

Alle GAMMA bouwmarkten hebben een bestelinfopunt: een zuil met een computer waarop je bestellingen kunt doen. Dat werkt hetzelfde als online bestellen. Wil je bijvoorbeeld een zwaar meubel kopen, maar heb je niet de mogelijkheid om het veilig mee naar huis te nemen? Bij het bestelinfopunt regel je meteen dat het wordt thuisbezorgd. Betalen kan bij het bestelinfopunt alleen met pinpas of creditcard.

Bestellen via de servicebalie

• Wanneer een artikel niet via de webshop en de bouwmarkt op voorraad is, kan deze vaak bij de servicebalie voor je besteld worden.
• Meld je bij de servicebalie en geef aan welk artikel je graag wilt bestellen. De medewerker zal je verder helpen door het juiste artikel te bestellen en aan te geven wanneer deze wordt bezorgd.
• Mocht je een artikel bestellen voor een actieproduct, dan geldt de actieprijs wanneer je het product bestelt binnen de actieperiode.

Geen orderbevestiging ontvangen

Als je meer dan een uur geleden besteld hebt, je hebt geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets in de spam van je mailbox, neem dan contact op met onze klantenservice. Als je bestelling niet gelukt is word je automatisch terugbetaald.

Artikel is goedkoper geworden na bestellen

Het kan zijn dat artikelen in de aanbieding komen net nadat jij besteld hebt. Neem in dat geval contact met ons op. We kijken graag of we de korting voor je kunnen verrekenen. Zijn de artikelen aangeschaft in de bouwmarkt? Neem dan contact op met jouw bouwmarkt.

Als je bestelling meer dan 30 dagen geleden bezorgd is, is het helaas niet meer mogelijk om de korting te verrekenen.

Klacht indienen

Heb je een klacht over een product, een bestelling of onze dienstverlening? Laat het ons weten. We doen ons best om jouw klacht snel op te lossen. Neem voor het melden van je klacht contact op met onze klantenservice. Binnen 14 dagen hoor je hoe we jouw klacht gaan oplossen.

Niet tevreden over de afhandeling van je klacht?
Ben je niet tevreden over hoe GAMMA jouw klacht oplost? Thuiswinkel.org kan je helpen. Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie. Het Europees ODR Platform helpt bij de oplossing van klachten over online dienstverlening.

Recent bekeken