GAMMA Voordeelpas: veelgestelde vragen

Heb je een vraag over je GAMMA voordeelpas? De kans is groot dat je het antwoord op deze pagina vindt. Mocht dat niet het geval zijn, neem dan contact op met onze klantenservice.

GAMMA Voordeelpas

Wat is de GAMMA Voordeelpas?

De GAMMA Voordeelpas is het spaarprogramma van GAMMA en zit bomvol voordeel. Zo spaar je nu bij elke transactie punten die je kunt inwisselen voor korting. Daarnaast heb je met onze nieuwe digitale pas in de GAMMA app of online via jouw GAMMA account, altijd je Voordeelpas bij de hand en dus ook altijd overzicht in je aankopen en kassabonnen.

Verder kun je als Voordeelpashouder gebruik maken van extra gratis services speciaal voor jou. Zoals onze zaagservice en 2 uur lang gratis een aanhanger huren. Zo krijg je al spullen voor jouw klus makkelijk thuis en kun je meteen beginnen. Meld je aan met de GAMMA app, of via gamma.nl en begin meteen meer voordeel uit jouw Voordeelpas te halen!

Hoe kan ik deelnemen aan het GAMMA Voordeelpas programma? 

Om deel te nemen heb je een Voordeelpas nodig, dit kan een plastic pas zijn of een digitale pas in de GAMMA app.

Zo werkt het als je mee wilt doen met een fysieke pas:

  1. Haal de Voordeelpas in de bouwmarkt, dit kan bij de kassa of bij de servicebalie.
  2. Ga naar gamma.nl of download de app
  3. Maak een ‘Mijn account’ aan en registreer je pas, je kunt direct meedoen met het programma.

Zo werkt het als je een digitale pas wilt:

  1. Download de GAMMA app voor iOS of Android, of ga naar gamma.nl.
  2. Maak een ‘Mijn account’ aan maak direct je digitale Voordeelpas aan.

Je kunt met meerdere digitale en/of fysieke passen sparen onder 1 account. Je hoeft hiervoor alleen je passen toe te voegen in je ‘Mijn account’ op gamma.nl of in de GAMMA app.

Heb je nog een oude pas? Ook deze kun je gewoon blijven gebruiken, vergeet niet om hem te registreren.

Hoe kom ik aan een Voordeelpas?

Een digitale GAMMA Voordeelpas maak je aan in onze app of in jouw ‘Mijn GAMMA’ omgeving op gamma.nl. Heb je liever een fysieke kaart? Dan kun je deze in de winkel aanvragen bij de Servicebalie of aan de kassa. Allebei kan natuurlijk ook, dan weet je zeker dat je hem altijd bij je hebt.

In de app of online:

Download de GAMMA app voor IOS of Android.

Klik op Inloggen of aanmelden.

Log in met je GAMMA account of maak snel en gemakkelijk je GAMMA account aan.

In de winkel:

Een plastic GAMMA Voordeelpas kun je in de winkel aanvragen bij de servicebalie of aan de kassa. Registreer je pas vervolgens online of via de GAMMA app.

Kunnen er meerdere Voordeelpassen gekoppeld worden aan een account?

Ja zeker, je kunt met meerdere kaarten sparen (maximaal 4 kaarten). De gespaarde punten worden tot één puntensaldo opgeteld.

Hoe registreer ik mijn GAMMA Voordeelpas?

Dat gaat heel eenvoudig via onze website of de GAMMA-app. Log in met je accountgegevens en volg de instructies op het scherm. Je krijgt na registratie meteen 250 punten van ons cadeau.

Punten sparen

Hoe spaar ik punten met de GAMMA Voordeelpas?

Voor elke euro die je uitgeeft bij GAMMA ontvang je 1 punt. In de winkel spaar je punten door je plastic of digitale klantenpas te laten scannen, als je online bestelt spaar je punten door in te loggen op je ‘Mijn GAMMA’ account voordat je je online bestelling afrekent.

Hoelang zijn mijn gespaarde punten geldig?

Je gespaarde punten zijn een jaar geldig. Dit houdt in dat punten precies een jaar na de transactie/toekenning vervallen. Je kunt de datum waarop je punten gaan vervallen terugzien in jouw online GAMMA account en we zullen je op tijd per e-mail op de hoogte stellen voordat je punten verlopen.

Ik ben mijn pas vergeten, kan ik toch nog punten krijgen?

Als je in een GAMMA winkel iets koopt en je bent je pas vergeten, dan kun je de punten van je winkelaankopen handmatig toevoegen aan je saldo met de code op je kassabon. Het nummer van de kassabon kun je vinden onder de streepjescode en begint met '3910'.

Dit kan in de GAMMA app of via je online GAMMA account. De code is 7 dagen geldig, daarna vervalt het recht om je punten achteraf toe te voegen.

Gespaarde punten inwisselen

Hoe kan ik mijn gespaarde punten inwisselen voor korting?

Je kunt je gespaarde punten bij elke transactie inwisselen voor korting. Laat je pas scannen aan de kassa en geef aan dat je punten wilt inwisselen. Indien je online ingelogd bent, kun je voor het afrekenen kiezen voor het inwisselen van je punten. Hiervoor dien je wel je Voordeelpas te registreren in je Mijn-account. Dit kan heel makkelijk online of via de app.

Kan ik mijn gespaarde punten ook online gebruiken voor korting?

Dat kan zeker. Je moet hiervoor wel ingelogd zijn in je ‘Mijn-account’. Bij het afronden van je bestelling kun je heel gemakkelijk aangeven of je jouw punten wilt inwisselen voor korting.

Kan ik een gedeelte van mijn gespaarde punten inzetten als ik er voor kies om ze te gebruiken?

Helaas kan dit niet. Als je er voor kiest om je gespaarde punten te gebruiken voor korting dan worden je totaal aantal punten gebruikt voor maximale korting. Als je meer punten hebt dan het bon-bedrag dan blijven er natuurlijk wel punten op je account staan.

Hoe werkt het retourneren als ik punten heb ingewisseld voor korting bij mijn aankoop?

Als je artikelen retourneert wordt het aantal punten dat je hiermee hebt gespaard weer afgetrokken van je saldo. Indien je deze punten al gebruikt hebt voor korting wordt het kortingsbedrag dat je met deze punten hebt gekregen, in mindering gebracht op het retour te krijgen bedrag.

Het kan enige dagen duren voordat dit zichtbaar wordt in het puntenoverzicht. Bij een deelretour wordt slechts het aantal punten dat je gespaard hebt met de geretourneerde artikelen afgetrokken van je saldo.

Kan ik mijn punten ook gebruiken zonder mij te registreren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Een registratie is nodig om de pashouder te kunnen herkennen binnen het programma. Een kaart zonder geregistreerd pashouder is te gebruiken om punten te sparen maar deze punten kunnen zonder registratie niet ingewisseld worden. Wil je je echt niet registreren? Neem dan contact op met onze klantenservice dan helpen we je daar verder.

De GAMMA Voordeelpas en je GAMMA account

Hoe maak ik een account aan?

Je maakt in 2 stappen snel en eenvoudig een account aan:

  1. Maak hier een account aan en vul je e-mailadres en gewenst wachtwoord in.
  2. Activeer je account via de e-mail die je van ons krijgt. Zit deze mail niet in je mailbox? Check dan even je spam. Na de bevestiging word je direct doorgestuurd naar je nieuwe Mijn Gamma omgeving.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord? 

Log hier in op jouw GAMMA account en klik op ‘pas je wachtwoord aan’ onder het kopje ‘Mijn Gegevens’. Vul vervolgens je oude wachtwoord in en het gewenste nieuwe wachtwoord, sla je wijzigingen op.

Wat doe ik als ik mijn inloggegevens kwijt ben? 

Je kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen. Vul je e-mailadres in en je krijgt van ons een mailtje met stappen die je moet volgen om weer in je account te kunnen. Geen mail gehad? Check even je spam.

Hoe stop ik mijn deelname aan het Voordeelpas programma of verwijder ik mijn account?

Om te stoppen met deelname aan het spaarprogramma kun je je kaart verwijderen uit je account via de website of de app. Indien je je account helemaal wil verwijderen ga je in de Mijn Gamma omgeving (via app of website) naar “beheer je gegevens”. Hier kun je kiezen om een verzoek in te dienen tot het verwijderen van je account. Hiermee stopt ook de deelname aan het spaarprogramma.

Recent bekeken