Algemeen

Contact

Kun je het antwoord dat je zoekt niet vinden? Neem contact met ons op.

Snel regelen in je account
Vraag de status op van je bestelling of retourneer een artikel.

Heb je een vraag over één van onze producten?
Ga dan langs bij een GAMMA-bouwmarkt. Onze bouwmarktmedewerkers helpen je graag. Hier vind je snel een bouwmarkt bij jou in de buurt met de openingstijden en het telefoonnummer.

Heb je een vraag over je webshop order?
Je kunt ons bereiken op 088 - 010 86 10
Je kan ons bereiken op maandag t/m vrijdag 08:00 - 20:00 uur.
Zaterdag 09:00 - 17:00 uur.
Zondag 12:00 - 17:00 uur.

Heb je een vraag over een klus?
Via de kluschat kan je live chatten met een GAMMA-klusadviseur.
Chatten kan op maandag t/m vrijdag 09:00 - 21:00 uur.
Zaterdag 09:00 - 17:00 uur.
Zondag 12:00 - 17:00 uur.

Heb je een andere vraag of klacht?
Vul hier ons contactformulier in. We reageren meestal binnen 5 werkdagen per e-mail. Ook kan je via Facebook of Twitter je vraag aan de klantenservice stellen. Of bel onze webshop op 088-0108610.

Retouradres
Om te voorkomen dat je het naar een verkeerd adres stuurt: meld je artikel hier retour aan en ontvang automatisch het juiste retouradres.

Klusvraag? Livechat nu

Heb je extra hulp nodig bij een klus? Wil je dat een kundig oog met je meekijkt? Stel je vraag via de kluschat, waar je live kan chatten met een GAMMA-klusadviseur. Je vindt de ‘kluschat’ altijd rechtsonder de webpagina.

Chatten kan op:
maandag t/m vrijdag 9.00 - 18.00 uur
zaterdag 9.00 - 18.00 uur
zondag 12.00 - 17.00 uur.

Je kunt voor klusadvies ook terecht in de bouwmarkt. Of kijk op onze klusadviespagina's. Je vindt hier antwoorden op veel gestelde klusvragen en handige klusvideo’s.

Klachten

Laat het ons weten. We doen ons best jouw klacht snel op te lossen.

Heb je een klacht over een product of onze dienstverlening?
Meld je klacht bij een GAMMA-bouwmarkt bij jou in de buurt of vul het contactformulier in.

Bij de afhandeling van klachten volgen we natuurlijk de wet. Informatie over jouw rechten als consument vind je op ConsuWijzer.nl. Op deze website van de overheid lees je ook wat je kunt doen als je niet tevreden bent over een aankoop.

Heb je een klacht over een online bestelling?
Vul zo snel mogelijk ons contactformulier in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om tot een oplossing te komen.

De webwinkel van GAMMA heeft het Thuiswinkel Waarborg. Dat betekent dat we voldoen aan de criteria op het gebied van wetgeving, veiligheid en financiële stabiliteit en de gedragsregels van Thuiswinkel.org.

Niet tevreden over de afhandeling van je klacht?
Ben je niet tevreden over hoe GAMMA jouw klacht over een online bestelling oplost? Thuiswinkel.org kan je helpen. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie. Ook het Europees ODR Platform helpt bij de oplossing van klachten over online dienstverlening.

Heb je een klacht over de verspreiding van de GAMMA-folder?
Gebruik dan het formulier folderverspreiding. Je melding komt terecht bij Spotta, het bedrijf dat voor de verspreiding van onze folders zorgt.

Garantie

Als je iets koopt bij GAMMA, heb je recht op een product dat geen gebreken mag vertonen die je – als je het product op een normale manier gebruikt – niet verwacht binnen de verwachte levensduur van het product. Dat heet de wettelijke garantie. Is een product niet goed, dan doet GAMMA er alles aan om een oplossing te vinden.

Duur van de garantie
GAMMA hanteert voor alle producten de fabrieksgarantietermijn van de fabrikant, maar de wettelijke garantie gaat boven de fabrieksgarantie. Bijvoorbeeld: als de fabrieksgarantietermijn 1 jaar is en de wettelijke garantietermijn 2 jaar, dan heb je 2 jaar garantie.

Is een product met garantie niet goed of stuk? Dan adviseren we je om naar een GAMMA-bouwmarkt te gaan. Ook als je het product via de webshop hebt gekocht. Neem wel de factuur/kassabon mee, dit is je garantiebewijs. Gaat het om een product dat je al hebt verwerkt of dat je niet mee kunt nemen naar de bouwmarkt? Vul dan ons contactformulier in.

Zit er geen garantie (meer) op het product? Vraag één van onze bouwmarktmedewerkers om advies.

De garantievoorwaarden
- Het is wel belangrijk dat je goed de gebruiksaanwijzing en voorwaarden leest voordat je een product gebruikt. Vind je deze onduidelijk? Onze bouwmarktmedewerkers geven graag uitleg.
- De garantievoorwaarden zitten bij het product. Bewaar ze goed, samen met de aankoopbon of factuur en een eventueel garantiecertificaat.
- Om aanspraak op garantie te kunnen maken, heb je een bewijs van aankoop nodig. Bijvoorbeeld een kassabon of een factuur (bij een online bestelling).

Wanneer de bouwmarktmedewerker jouw klacht terecht vindt, wordt het product omgeruild of gerepareerd. Dit hangt af van:

Ging het product stuk binnen het zichttermijn van 30 dagen?
- Dan krijg je vaak direct een nieuw of vergelijkbaar product tot eenzelfde aankoopwaarde.
- Is het product niet op voorraad is, dan kan het besteld worden.
- Is vervangen niet mogelijk, dan krijg je je geld terug. Er zijn een paar uitzonderingen. Onze bouwmarktmedewerkers kunnen je er meer over vertellen.

Ging het product stuk NA het zichttermijn?
- Dan zorgt GAMMA ervoor dat het artikel snel en vakkundig wordt gerepareerd.
- Als een reparatie niet mogelijk is, zoeken we samen met jou naar een andere oplossing.

Recycling & milieu

Klus Bewust
GAMMA helpt graag mee aan een beter milieu. Dat doen we niet alleen met deze retourservice en onze recyclebakken voor spaarlampen, batterijen, tl-buizen en elektrische apparaten. Maar bijvoorbeeld ook met onze Klus Bewust producten en onze Klus Bewust tips.

Retourneren oude elektrische apparaten, batterijen en/of spaarlampen
Gun je jouw oude elektrische apparaat, batterij en spaarlamp een tweede leven? Lever ze dan in bij je GAMMA bouwmarkt. Wij zorgen ervoor dat de grondstoffen van deze producten weer worden gebruikt. Je kunt je oude apparaten natuurlijk ook naar de gemeentelijke milieustraat brengen.

Heb je in onze webshop een klein elektrische apparaat, batterij en/of lichtbron aangeschaft en niet in de gelegenheid om het in te leveren? GAMMA biedt de mogelijkheid deze producten gratis naar ons antwoordnummer te verzenden. De postbode die je bestelling aflevert, heeft helaas niet de mogelijkheid het mee retour te nemen.

Wil je weten hoe het werkt en waaraan voldaan moet worden?
Neem dan contact op met onze klantenservice.

Recent bekeken